Rabu, Oktober 10, 2007

Suatu yang pasti

Bismillah

Suatu yang pasti, kehidupan di dunia ini terus berjalan dan melangkah ke hadapan. Hari demi hari yang dilalui, menyusuri denai-denai menuju kehidupan masa hadapan. Walaupun ramai yang berangan ingin kembali semula ke belakang, belum ada lagi manusia yang mampu merealisasikannya. Kehidupan akan terus berjalan dan kadang-kadang tanpa disedari, ia berlari begitu laju.

Suatu yang pasti juga, hari-hari yang penuh kemulian, rahmat dan keampunan dari Allah Maha Pengasih dan Penyayang, beberapa detik lagi, akan menemui penghujung. Saat-saat manis dan detik-detik indah di bawah lembayung istimewa Allah Ta’ala, akan menjadi kenangan dan sejarah. Apakah saat manis umpama ini akan berulang kembali. Masihkah punya peluang mengecapinya di tahun hadapan? Moga kita bertemu kembali Ramadhan al-Mubarak.

Beruntunglah mereka yang memanfaatkan masa dan anugerah yang Allah kurnia. Amat rugi bagi mereka yang mensia-siakan pemberian istimewa dari Pencipta Yang Maha Esa.

Salam lebaran buat semua. Salam kemenangan atas perjuangan melawan segala cabaran dalam bulan penuh mulia. Mohon maaf dari hujung rambut hingga ke hujung kuku.

"Taqabballahu Minna Wa Minkum Solehal A'Mal"

Eid Mubarak. Minal ‘a’idiin wal faiziiin. Kullu ‘am wa antum bi khair.


Wallahu a'lam

Tiada ulasan: