Jumaat, Oktober 22, 2010

Ia membikin hati saya rindu metah pada seseorang

Bismillah

Gambar-gambar yang saya ambil dari blog scene-r ini mengingatkan saya pada pengajian yang cukup memberi bekas dan kesan buat diri saya. Mudah-mudahan Syeikhuna Al-Murabbi Muhammad Nuruddin Marbu Al-Banjari Al-Makki hafizahullah terus diberi inayah oleh Allah dalam melangsungkan perjuangan menyampaikan ilmu pengetahuan.




Yayasan Az-Zein Al-Makky atau Maahad Az-Zein Al-Makkiy Al-Aali Littafaqquh Fiddin wa Tahfizul Quran yang terletak di Tegalwaru, Cheampea, Bogor, Jawa Barat, Indonesia yang telah diasaskan oleh fadhilatus Syeikh.



Madrasah Ibtida'iah Az-Zein terletak di hadapan Maahad



Di sebelah kiri pintu masuk terdapat bangunan yang di beri nama Aula. Dewan dan juga dijadikan surau maahad untuk seluruh warga Az-Zein yang banyak menjadi saksi solat, tilawah Al-Quran, kelas pengajian, zikir, burdah, dan sebagainya buat warganya.



Asrama santri Tafaqquh dan Tahfiz

Moga suatu hari nanti Allah kurniakan saya ruang dan peluang menjejak kaki ke sana meneruskan pengajian ilmu yang tidak pernah usai.

Wallahu a'lam

Tiada ulasan: