Sabtu, Mei 27, 2006

40 000 warganegara Malaysia di Amerika murtad.

Bismillah...

Petikan daripada akhbar Harakah daily bersama Mufti Perak Dato' Seri Dr Harussani Zakaria bahawa beliau menerima surat daripada sebuah badan Kristian dari Amerika Syarikat yang mendakwa 40,000 orang Islam warganegara Malaysia telah memeluk agama mereka.

"Dalam perkembangan lain, Harussani berkata, umat Islam negara ini juga perlu serius dalam usaha menangani isu murtad kerana ia dikatakan telah membabitkan lebih 100,000 orang terutama remaja Melayu.

Harussani juga berkata, pihaknya juga baru-baru ini menerima surat daripada sebuah badan Kristian dari Amerika Syarikat yang mendakwa 40,000 orang Islam warganegara Malaysia telah memeluk agama mereka.

Umat Islam tidak boleh memandang remeh perkara ini atau bimbang untuk membicangkannya dengan alasan ia sebagai isu sensitif, lapor akhbar berkenaan."

Subhanallah... Sebelum ini Dato' Dr Harussani telah membuat kenyataan hasil tinjauannya ke seluruh Malaysia bahawa 250 000 permohonan murtad didaftarkan. Isu ini belum reda dan masih tidak ada tindakan drastik dari mana-mana pihak. Kini timbul 40 000 warganegara Malaysia memeluk kristian. Fikirkanlah...!

Wallahu a'lam

Tiada ulasan: