Isnin, Oktober 09, 2006

Cerita hari ini

Bismillah

Segala puji bagi Allah Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam buat Nabi Junjungan Ulung s.a.w.

Tidak tahu mahu bicara yang mana. Bingung mahu menyusun bicara. Kusut menimbang mana yang lebih utama.

Alhamdulillah. Tiada ungkapan indah yang harus diluah melain kata syukur tidak berskesudah buat Allah yang Maha Indah. Inilah rasanya yang lebih aula diucapkan.

Diam tak diam. Masa yang berjalan dirasakan begitu laju walhal ia berjalan seperti biasa sebagaimana yang Allah telah tetapkan. Diam tak diam sudah tiga tahun memenetap di negara orang. Diam tak diam kapal terbang sudah mendarat di lapangan terbang Sultan Ismail, Senai pada jam 3.15 petang waktu Malaysia.

Walau hati sayu, walau cinta masih bertugu pada bumi yang sangat dirindu; Mesir al-Kinanah. Tapi langkah tetap perlu disusun. Kaki dan jasad perlu diusung meninggalkan bumi yang penuh 1001 barakah.

Kepada rakan yang masih berada di Bumi Mesir, selamat meneruskan perjuangan. Rasanya ramai di kalangan rakan semua yang tidak sempat daku bersua-muka sebelum langkah di bawa menuju meninggalkan negara Mesir yang tercinta. Lantaran itu, tangan dihulur maaf dipohon. Sepanjang kita bersama menggali dan mencari ilmu di sana, daku memang banyak melakukan kesalahan, kesilapan dan banyak perkara yang menyentuh jiwa. Salam dihulur, maaf sekali lagi dipohon.

Doakanku menjadi penjulang dan penjunjung nama Allah dan Rasul-Nya walau di mana berada. Doakan juga moga diperluaskan rezeki dan diberkati perjalanan hidup ini. Moga Allah sentiasa bersama kita semua. Moga kita bertemu kembali dilain masa.

Wallahu a'lam

Tiada ulasan: