Ahad, Julai 16, 2006

Zai nahar dzha?

Bismillah...

Letai sungguh belakangan ini meladeni saat-saat yang berdetik. Penat, lelah dan letih meniti detik waktu. Letih dengan beberapa tugasan dan tanggungjawab. Letih juga melihat kesungguhan dan ketekunan rakan-rakan seperjuangan. Tetapi keletihan yang hanya pada pandangan kasar yang mengundang semangat ke dasar mata hati. Kagum dengan mereka-mereka yang bertungkus lumus. Alhamdulillah Allah masih kurniakan manusia seperti ini dalam kebejatan dunia yang penuh kucar-kacir, kusut masai dan serabut.

Dalam jiwa, macam-macam ada. Penat, resah, gelisah, marah, gembira. Semua ini sering bercampur baur. Ini gara-gara menanti suatu detik penuh bersejarah dalam BKPJM. The Annual Festival of BKPJM 2006 mengundang pelbagai ragam, cabaran, pengalaman dan macam-macam lagi.

Buat seluruh Eksekutif yang bertungkus lumus, begitu juga ajk dan mereka yang sama-sama menghulur daya dan tenaga, kalian memang hebat dan tabah. Teruskan usaha hingga ke akhirnya. Bersungguh-sungguh dalam melaksanakan suatu perkara.

Hamba yang dhaif lagi hina memohon jutaan kemaafan di atas kesilapan yang berlaku. Kalau-kalau ada perkara yang terlepas pandang, maaf hamba pohonkan. AF’06 semakin hampir. Menggalas tugas sebagai ra’in amat berat. Tidak daya rasanya jiwa menanggung. Tetapi, atas upaya, tenaga dan sumbangan kalian semua, jiwa menjadi besar. Ia semakin tabah dan berani.

Mari sama-sama kita teruskan usaha menjayakan program yang gilang gemilang ini. Kita panjatkan doa ke hadrat Yang Esa agar apa yang kita buat mendapat berkat, sentiasa dalam pertolongan-Nya dan dimudahkan segala urusan.

Buat semua, mari sama-sama kita mendokong program yang bakal kita laksanakan dengan izin Allah ini. Mari sama-sama kita meriahkannya. Sesungguhnya apa yang kita laksanakan bukanlah sesuatu yang sia-sia malahan ia amat menyumbang kepada perkembangan dan kemajuan Islam. Moga Allah bantu kita semua. Amin...


Wallahu a'lam

Tiada ulasan: